Monday, August 20, 2007

MITT NYE HJEM <3

mine to vertsbrodre og meg paa vei inn i Colorado igjen.
min deilige seng <33




I dag kjorte vi fra Grand Junction, paa vei mot mitt nye hjem. I gaar dri vi fra Lake Powell, og siden det er langt aa kjore, tok vi inn paa hotell i Grand Junction, for saa aa kjore resten av veien hjem i dag.



Vi kjorte gjennom fjellet, og jeg som normann er vant til Norges smale og svingete fjellveier. Her er det noe helt annet, jeg lurer noen ganger paa hvordan amerikanerne har greid aa faa absolutt alt saa stort. Til og med midt i fjellet kunne vi kjore paa enorme Interstate veier, det var en utrolig rar opplevelse. Det virker kanskje ikke saa rart for dere som leser, men da var virkelig helt merkelig naar jeg var der. Jeg er vant til fjellet som et sted med stillhet og ro, det var det ikke mye av i de fjellene jeg kjorte igjennom!



Vi kjorte lenge, og endelig var vi hjemme. Vi kjorte inn i byen Denver hvor jeg bor naa. Denver er paa en maate delt opp i flere deler, og en av delene er byen Broomfield. Broomfield er der jeg bor!

Det bor rundt 5 mill mennesker i Colorado, og rundt 3 mill av dem bor i Denver. Saa byen er stor, veldig stor.

Det er utrolig fint her, og en del kan minne litt om Norge.
Naar vi kjorte inn i vaar street var det akkurat som aa se paa en amerikansk serie. Sote gater, med gronne hager, helt like hus og veldig flatt. Huset jeg skal bo i er utrolig fint. Det er som alt annet i USA, alt er stort. Huset i seg selv er ikke kjempe stort, men det er alt inni som er stort. Rommet mitt var perfekt, jeg har en kjempe stor seng, og et walk-in skap, som jeg har masse plass til klaarne mine inni. Jeg elsker det!


Nabogutten (Nick, 18) og nabojenta (Hayley 14) kom over for aa si hei, og senere var jeg med Nick og vennene hans ut. Alle her nede er saa vennlige, og er saa lette aa komme i kontakt med! Det er utrolig godt aa vite at jeg ikke kommer til aa gaa alene det meste av dette aaret.




Jeg kjenner det begynner aa bli vanskelig aa skrive paa norsk naa, noen ting er saa mye lettere aa si paa engelsk! Jeg digger USA, og gleder meg masse til aa oppleve mye nye ting her!



2 comments:

Foodstories said...

IDA, som jeg sa skrev i mailen dør jeg nesten av misunnelse, både fordi du har det så bra, og mot alle de som får se deg og være med deg hver dag :) såklart elsker de deg! < 33

ida johanne said...

aaa, madeleine jeg savner deg!! de er saa heldige alle som faar vaare med deg dette aaret! <33