Monday, August 20, 2007

LAKE POWELL - 15-18 august.

Naa har jeg snart vaart en uke USA, og de dagene har vaart helt fantastiske. Morningen etter at jeg kom til USA, sto jeg, vertsmoren og vertsfaren min tidlig opp, for aa kjore fra Grand Junction ( by i Colorado) til Bullfrog, Lake Powell (Utah). Lake Powell er en stor innsjo som begynner i Colorado, og gaar igjennom flere stater i USA.
Vi kjorte i tre timer gjennom helt ode landskap, akkurat som du ser paa amerikanske filmer: helt rette veier, og paa hver side er det bare masse sand og noen gronne busker her og der. I bakrunnen skimter man de rode fjellene.
Vel fremme ved Lake Powell motte vi resten av familien, altsaa vertsbrodrene, besteforeldrene, og onklene paa vertsmoren min sin side. Det var ogsaa noen venner av familien der, saa alt i alt var vi fjorten stykker som skulle leve under samme tak i en liten husbaat.
Dagene gikk utrolig fort, og jeg hadde det saa morsomt. Vi cruiste rundt paa innsjoen i en speed baat som ogsaa var med, og jeg fikk se et landskap som var helt unikt, og noe helt annet enn hva jeg har sett for. Det var utrolig fint aa sitte i baaten og kjore i alle de forskjellige ''canyene'' og vaare omringet av de rode fjellene.
Mye av den andre tiden brukte vi paa aa kjore vannscooter, vannski, og tube. (som man drar etter baaten) Det var herlig!
Vaaret klager jeg absolutt ikke paa, hver dag var det rundt 40 c og straalende sol! Bikinien ble vel brukt i noen dager!
Om natten var det saa varmt at alle redde opp sengene sine oppe paa taket paa husbaaten, saa laa vi der alle sammen. Det var utrolig fint aa ligge der og titte opp paa alle stjernene. Det aa vite at dere der hjemme ser akkurat de samme stjernene gjorde at jeg ikke folte meg saa enormt langt hjemme fra allikevel.

Familien jeg har kommet til er helt utrolige alle sammen. Det har vaart saa fint aa bli kjent med dem, de er alle saa snille og hyggelige. Og jeg foler meg virkelig velkommen.

Naar det kommer til Engelsken har det gaatt supert. Jeg har ikke hatt noen store problemer i det hele tatt, jeg har skjont for det meste alt de sier, kanskje noen faa ord og uttrykk naa og da som jeg ikke har skjont. Men forelopig er ikke ordboken aapnet ennaa, saa det har gaatt utrolig fint.

Naa gleder jeg meg til aa dra til Colorado, og se mitt nye hjem, hvor jeg skal tilbringe ti viktige mnd av mitt liv.

1 comment:

ove said...

Kjære Ida Johanne,

Jeg har glemt å si at Lake Powell virker spesielt nydelig, med de røde fjella og sjøen. Skjønner godt at det måtte være en stor opplevelse. Her fortsetter det strålende augustværet. Skal hilse fra alle. Hils familien.

Pappa