Sunday, August 12, 2007

4 dager igjen



Her er min nye Amerikanske familie. <3

Ja, i dag er det fredag, og bare 4 dager igjen til avreise.
Jeg begynner å kjenne det i magen nå, det er så rart å tenke på at jeg skal dra så langt vekk fra Norge, og at jeg skal være der så lenge. Helt siden syvende klasse har jeg villet dra på utveksling, men jeg har kanskje ikke tenkt helt over hva jeg faktisk skal før nå.
Jeg har vært så heldig at jeg fikk vertsfamilie veldig tidlig. Det er fortsatt mange som ikke har fått, mens jeg har hatt kontakt med min nye familie i flere måneder. De virker utrolig snille og gjestfrie! Jeg får to små brødre på 9 og 11 år, noe jeg synes er utrolig koselig siden jeg aldri har hatt brødre før.
Det er rart å gå en siste gang i Lillehammers gater dette året, og si hadet til alle kjente. Det er helt uvirkelig å tenke på, at jeg skal skal starte et helt annet liv, et helt annet sted.
Det er skikkelig skummelt også, for jeg kjenner ingen, og ingen kjenner meg, men sånn som det virker tror jeg den nye familien min vil støtte meg og få meg til å ha en utrolig bra tid gjennom hele året!

7 comments:

Unknown said...

MEEEEGAAAA GLAD I DEG VAKRE,SNILLE, PENE,FLOTTE,KLOKE,SMARTE,SUPRE,SNILLE....SØSTERN MIN!!!

STÅ PÅ

ove said...

Kjære Ida Johanne,

Ja, nå er du i lufta på veg til Amerika. Jeg håper så inderlig du får det fint i Colorado, og at du kommer hjem til oss med mange nydelige opplevelser. Vi har begynt å savne deg djupt alt, kjære datter. Fra mamma og pappa

mamma said...

Kjære gode flinke sterke jenta mi...som jeg savner deg allerede. Jeg gråt det meste av veien hjem fra Gardermoen, gråt da jeg la meg, og tårene står i øynenen bare jeg tenker på at jeg ikke skal se deg før juni neste år. Men jeg ønsker du skal får et flott år der borte. Håper inderlig at turen gikk greit uten at du er helt utslitt eller fikk problemer av noe slag. Jeg håper at ditt møte med dine nye foreldre og brødre var flott. Vi her hjemme skal prøve å tenke positivt og være opptatt med mange ting så går året og vi kan reise til Gardermoen for å hente deg...det gleder jeg meg til...og nå er det en dag nærmere. Mange klemmer fra din mamma

ove said...

Kjære Ida Johanne,

Klokka er snart seks (dvs. ni på morran borte hos deg). Vi begynner å vente spente på å høre fra deg. Gikk turen bra? Var det slitsomt med all ventingen? Det er tomt i huset etter deg. Håper du har det fint med familien. Hils dem så mye.
Fra pappa

ove said...

Kjære Ida Johanne,

Nå er det sengetid her, så vi får vente til i morgen før vi får høre noe om hvordan det er med deg. Mamma reiser til begravelse i Sykkylven, hennes onkel Agnar er død. Jeg skal ringe YFU hvis jeg ikke hører noe fra deg i løpet av morgendagen. Er veldig spent på hvordan du har opplevd alt sammen.

Klem fra pappa

ove said...

Kjære jenta mi,

Nå har det gått enda et døgn, og enda har vi ikke hørt fra deg. Håper inderlig vi hører noe i morgen. Skal ringe YFU da. Mamma er i Sykkylven nå, Agnars begravelse er i morgen. Vi venter alle på ord fra deg og familien din. Jeg snakka lenge med Tone i dag.

Klem fra pappa

Ane said...

Hei store søs<3
endelig har vi hørt fra deg:D ble så glad når jeg leste mailen, og fikk høre at du hadde det kjempe bra! familien din hørtes så utrolig koselig ut, og jeg får bare lyst til å reise på utveksling selv;) håper det går bra på første skoledag å sånn da!

savner deg allerede<3

Er så utrolig glad i deg og stolt av deg<3<3