Saturday, September 1, 2007

Ja, nå har jeg startet på Legacy High School. Startet forrige mandag, og det har vært ganske tøft. Jeg har ikke hatt hjemlengsel før jeg begynte på skolen, men når jeg gikk alene gjennom gangene på skolen, og tenkte på alle venner og familie hjemme, da savnet jeg alle fryktelig mye.
Jeg hadde ordentlige klasser på tirsdag, (mandag var bare omvisning på skolen)og jeg kjente ingen på skolen fra før, for alle jeg har blitt kjent med her nede, går på collage eller jobber. Det var utrolig skummelt, å gå rundt og ikke kjenne noen, ikke ha noen å støtte seg til. Folk er hyggelige når man snakker med dem, men alle har liksom sine venner, så er litt vanskelig å komme inn i gjengen med en gang.
High School er vel i grunn akkurat sånn man ser i filmene, Cheerleaderne som tripper rundt i gangene med nesa i sky, og tror de er verdens deiligste. Sportguttene som buser rundt og tror de er de kuleste av alle, så har vi freaksene, nerdene, slutsene, osv. Er ganske morsomt, for det er virkelig som å være i en amerikansk high school movie. Jeg har vært fire dager på skolen, og for hver dag har det blitt lettere. Har blitt kjent med en del folk nå, så har noen å henge med i lunsjen osv. Det er utrolig rart å være helt ny, og ikke ha noen. Selv om det er super tøft, så er det kjempe bra for meg. For man blir så mye mer selvstendig og sterk av å måtte greie seg alene.

Jeg har fysikk og matte som noen av fagene mine, og det er virkelig vanskelig. Får masse lekser hver eneste timen, og når læreren kaster fra seg gloser med fysikk eller matte uttrykk da skjønner jeg virkelig ingen ting. Men det blir vel bedre og bedre etter hvert det også, så det ordner seg.
Skolen jeg går på er stor, går ca 2000 elever der, så det er mange fler enn jeg er vant til!
De har en egen Hip Hop danseklubb på skolen som jeg skal være med i, så jeg gleder meg til å begynne å danse igjen. Det blir deilig!
På mandag skal jeg også kjøpe meg sesongkort for en del skibakker i området rundt her. Colorado er jo virkelig et ski/snowboard paradis, så må utnytte det i år. Skikortet jeg skal kjøpe gir meg fri tilgang til å kjøre i Vail, Breckenridge, Beaver Creek, Keystone, og Abasin, dette er utrolig store og fine skianlegg, så håper jeg får brukt en del tid der i vinter. Hafjell er ikke så mye i forhold til noen av de skiangleggene for å si det sånn, noen av de er ganske så enorme. Jeg gleder meg faktisk til vinteren her nå.

Følelsene går i berg og dalbane om dagen, jeg er super glad for å få være her og oppleve så masse fint, men så savner jeg også fryktelig alt hjemme. Men jeg visste jo før jeg reiste at det kom til å bli tøft noen ganger, så må jo bare skjerpe meg og tenke på at jeg kommer tilbake om noen måneder og i mellomtiden skal jeg oppleve så mye nytt her nede.
Nå skal jeg legge meg, så jeg kan stå opp tidlig i morgen, for jeg skal være med i bryllup til en god venn av vertsfaren min. Det er blir spennede å se hvordan et amerikansk bryllup er, kanskje er det like stort og overveldende som alt annet her.

Savner dere alle sammen der hjemme, masse klemmer fra Aida.

http://vail.snow.com/
http://breckenridge.snow.com/
http://keystone.snow.com/indexactivities.asp
http://beavercreek.snow.com/
http://arapahoebasin.com/

6 comments:

mamma said...

Kjære gode jenta mi. Du er ei flott reflektert jente tross dine unge år som jeg må si jeg blir sterkt imponert over. Dette klarer du, hvem annen enn du kan klare et år så langt avgårde fra dine nære om ikke du klarer det. Du er ei intelligent jente så matte og fysikk vil du helt sikkert beherske som bare det etterhvert. Kos deg masse på nedoverski...så kan du kanskje lære den klønete mora de litt også..hu som bare kan gå bortover. Glad i deg min flotte prinsesse.. i dag skinner sola innimellom skyene og ute ligger en terasse som vil ha litt olje på seg. Joggeskoa venter også før Madde og Sondre kommer på taco kl 18. Gleder meg til det for det blir som en liten bit av deg også kommer hjem da....husk du er med oss hver dag.

Foodstories said...

Kjæreste bestevenn, jeg savner deg! <3 nå skal jeg og Sondre dra oppover, det er så rart at du ikke er der!

Smule said...

Hei! Tøft å høre om andres erfaringer også! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, særlig om de første skoledagene og at matten og fysikken er døvanskelig, skal jeg ikke si deg imot! :O Jeg skjønner ingenting.. Må bytte Algebra 2-klassen min :P

mamma said...

Kjære jenta mi...
det var så koselig å ha Madeleine og Sondre her. Det er veldig flotte venner du har som jeg tror savner deg like mye som oss. Gode vennskap er verdifulle. Du var med oss hele tiden i våre tanker... jeg hadde satt frem et bilde av deg slik at vi kunne "se deg" også. Ha en strålende dag kjære gode Ida

Ane said...

lykke til på high school<33

Unknown said...

hei og hopp

håperdu har hatt en fin helg??

her er det mandag igjen...det blåser, skikkelig høst....og jarl er også blitt syk, mens jeg har fått medisiner mot bihulene...ellers så kikket vi på den nye leiligheten på søndag...blir kjempebra....

jeg skal legge frem "pitche" en ide for klassen om skum trollet neste tirsdag....hehe....tenkte den ble bra....husker du det???
tenk på skumtrollet da du er litt lei deg og ensom....ha tenker masse på deg!!!!!


Du klarer deg nok sikkert helt fint dette skole året....men det er nok ikke lett......kjempe stolt av deg...tenker masse på deg og gleder meg sinnsykt til og se deg igjen...


kos deg masse da...så ringes vi snart igjen vet du


love yahh little sister