Wednesday, September 12, 2007

Fjelltur Lørdag 8 september








Ja, vi sto tidlig opp på lørdag vertsfaren min og jeg. Klokken seks om morningen hadde vi fått på oss fjellklærne og var klare til å ta bena fatt. Verts-onkelen min skulle også være med oss, så vi hentet han, så kjørte vi opp på fjellet.
Fjellet vi skulle bestige heter Greys Peak, og er 14,000 feet, det er rundt 4200 meter, så ganske så høyt.
Jeg har ikke besteget så mange fjell før, så var litt nervøs for om det kom til å bli vanskelig, men det ble det ikke. Det var utrolig mange andre som hadde planlagt å nå toppen på det fjellet den dagen også, så ensomme i løypa var vi ikke.
Jeg nådde toppen etter 2 1/2 time, mens vertsfaren min Clark nådde toppen en halv time senere. Det var ikke noen særlig hard tur, ble så klart ganske sliten, men finnes mye verre fjell man kan bestige her.
Det var i hvert fall en fantastisk tur, med strålende vær. Fjellene og naturen minnet meg utrolig mye om Norge, og det var litt trist å tenke på alt hjemme, men også fint å være i samme omgivelser som jeg er vant til.

Jeg håper vi tar flere fjellturer, for det var en fin opplevelse, som jeg kommer til å huske. Var stolt når jeg sto på toppen av fjellet og speidet utover alle de andre fjellen, og skiangleggene i nærheten!

No comments: