Sunday, October 7, 2007

Hei alle sammen:D
Nå er det utrolig lenge siden jeg har skrevet her, og det er fordi jeg har hatt det så travelt. Har noe å gjøre hele tiden, så har ikke mye tid til å sette meg ned å skrive på bloggen, men nå har jeg endelig fått satt meg ned, og skal prøve å oppdatere dere litt.
De siste tre ukene har vært fantastiske. Alt begynner å bli vanlig hverdag her nå. Skolen begynner klokken kvart over syv, noe jeg ikke er en stor fan av, men får holde ut. Skoledagen er ferdig klokken tre, men jeg har en del lekser, som må bli gjort, så når jeg kommer hjem bruker jeg litt tid på dem. Så er det å spise middag med familien, og etter det hvis jeg rekker er jeg ofte ute med venner.
Begynner å bli ordentlig godt kjent med folk nå, og har det utrolig gøy med vennene mine.
Jeg har oppdatert med litt bilder, som viser litt av det jeg har gjort i det siste, men ikke på langt nær alt.
Ja, jeg har jo da vært på 2 Homecoming dances. Utrolig morsomt! Alle danser, og har det supert med venner og dater.
Nå på fredag var jeg på noe jeg aldri har opplevd før, jeg og noen venner dro nemlig til et Haunted house. For dem som ikke skjønner hva det er, så er det som et spøkelseshus. De lager tusenvis av disse denne månenden, i forbindelse med Halloween. Det var utrolig skummelt å være der, når vi gikk igjennom var det hele tiden noen eller noe som skremte oss, og folk som jobbet der løp etter oss med motorsager. haha, høres kanskje ikke så skummelt ut, men det var det! Utrolig bra laget. Er glad jeg hadde noen å ta tak i når jeg ble skremt som verst:P hehe

Skolen er ikke særlig vanskelig, jeg har bare fire fag, så har en del fritimer. Har faktisk tre fritimer. Bruker som regel de fritimene til å dra ut med venner og spise lunsj på en av fast food restaurantene her. Ja er man i USA, kan man ikke forvente å spise sunt. Det er vel nesten umulig vil jeg si. I hvert fall for meg som elsker fast food i tillegg:D

Så ja begynner å leve et vanlig liv her nede nå, og jeg elsker det.
Tenker mye på alle og alt hjemme, og savner det mye. Men er utrolig glad for å være her, for det er bare dødskult!
Har prøvd å snakke norsk med noen andre norske utvekslingsstudenter her nede, men det er nesten umulig. Er ekstremt vanskelig, ordene bare stokker seg og jeg greier rett og slett ikke å få sagt hva jeg vil si. Er mye mer naturlig å snakke på Engelsk nå, for tankene er på engelsk, så tar lang tid å oversette til norsk.

Jeg har prøvd å lære noen av vennene mine å snakke litt norsk da, og det er utrolig morsomt å høre amerikanerne prøve og uttale norske ord. Jeg ler meg nesten i hjel. En venninne av meg syntes ordet Olabukse var ekstremt morsomt, så nå har vi en egen Olabukse sang. Haha... Har også prøvd å lære noen av vennene og si navnet til mamma og pappa, Gerd og Ove, og det bokstavelig talt umulig for dem å uttale.

Ellers så er alt topp, familien jeg bor hos er fantastiske, og jeg føler meg så velkommen hos dem.

Det er fortsatt varmt her nede, kan gå i t-skjorte hver dag;D Herlig!!! Jeg nyter det mens jeg kan!
jaja, nå begynner det å bli sent, så jeg får ta kvelden.
Men skal prøve å skrive igjen snart, det er bare det og ta seg tid som er så vanskelig.

Håper alle dere der hjemme har det bra, og at dere ikke fryser ihjel i kulden.
Jeg skal sende noen varme klemmer over til dere alle sammen.

Ha det godt alle sammen.
Aida Jo Jaja (mitt nye kallenavn visstnok.)

3 comments:

mamma said...

Kjære jenta mi...så flott du er og for en kul type du date't. Håper du hadde det hyggelig. Godt du har det bra og trives. Men tenk også på å spise sunt så vi ikke får en stor omvandrende teddybjørn hjem når jeg en gang i juni-08 skal hente deg på Gardermoen. Det gleder jeg meg til forresten...glad i deg-klem

Ane said...

Kjære søsteren min<33
er så gøy når du oppdaterer:D du var utrolig pen på homecoming dance!! er så stolt av deg! og jeg savner deg masse..! men kos deg videre i USA, du fortjener virkelig å være der:D
ubeskrivelig glad i deg<33

ida johanne said...

haha, å spise sunt her er lettere sagt enn gjort:P men skal prøve å trene og spise så sunt jeg kan, så du slipper å drasse på en omvandrende teddybjørn:P hahaa...
utrolig glad i dere begge to, savner dere masse! <33