Sunday, October 21, 2007

gresskar jakt:P









Ja, i går var det 25-30 varmegrader og utrolig varmt. Jeg prøvde meg så vidt med genser først på dagen, men måtte fort kaste av meg den til t-skjorte.
Nå er det jo som sikkert alle vet, snart Halloween, noe amerikanerne lager veldig mye ut av. Så i går var vi på en gård for å finne gresskar, så vi kan skjære ut skumle ansikter i gresskarene.
Det er en stor tradisjon her nede og dra på gårder for å finne gresskarene man vil ha, og det var ikke bare gresskar jakt vi kunne gå på. Det var tusenvis av andre småting og finne på også, utrolig morsomt å se.
Ikke var vi de eneste som ville inn og finne de perfekte gresskarene heller, vi sto vel i kø i rundt 45 min for å komme inn, og det krydde av folk. Overalt. Folk som klappet dyrene, kjørte i tog, spiste mat og snacks, hoppet på høyballer, gikk i maiskorn labyrinten osv.
Var morsomt, har aldri sett noe lignende. Og ja, de hadde en diger labyrint der, i maiskorn åkeren. Barna elsker og løpe rundt der og late som de ikke finner ut, jeg selv begynner kanskje å bli litt stor for sånt, så koste med mer med å sitte på en benk og drikke limonade.
Var i hvert fall utrolig morsomt å se hvordan de lager så mye moro ut av og kjøpe gresskar. Liker virkelig hvordan amerikanerne gjør alt så stort!

No comments: