Wednesday, February 13, 2008

New York- og solbrent 13 februar

Hei alle sammen.
Ja, jeg vet det har gaatt en forferdelig lang stund siden jeg skrev paa bloggen sist, men naa har jeg endelig faatt satt meg ned for aa oppdatere dere litt paa livet i Blue Vista Way, Colorado.

I helgen dro vertsmoren min, Sarah, en nabodame Mickey og jeg til New York.
Jeg har lenge droemt aa oppleve The Big Apple som de kaller byen, og endelig skulle jeg dit.
Vi dro paa torsdag, og hadde faatt en kjempe hard forkjoelelse saa klart, saa flyturen var ikke saerlig behagelig. Naar jeg landet kunne jeg stort sett ikke hoere noen ting, for oerene mine var fylt av propper eller hva man kaller det, pga den tette nesen min.
Vel, vi kom dit i moerket, og det var helt utrolig fint aa se paa byen i moerket. Tusenvis av lys, utrolig pent. Tenkte paa at Madeleine skulle ha vaert med meg da, for vi begge elsker aa se paa lysene om kvelden.
Fredagen brukte vi paa citzing. Vi hadde kjoept billetter saa vi kunne kjoere rundt paa en dobbelt decker buss saa mye vi ville, og faa guidet tur rundt i byen. Enorm sier du, jaa, den byen er gedigen. Vi saa alle kjent bygninger, Times Squere, Ground Zero, Empire State Building, Statue of Liberty osv. Paa fredag kveld dro vi paa en Broadway musikal, utrolig bra! Saa Legally Blond,hehe...
Loerdagen var bare litt mer Citzing, saa var det shoooooooping<333
Herlig, det er ordet jeg trenger for aa beskrive shopping turen.
Vi shoppet i mange timer, og jeg fikk svidd av en del penger, selv om jeg ogsaa var flink med aa holde med til budsjettet mitt.
Er saa utrolig billig her, saa faar saa sykt mye mer for pengene.
Vi dro paa enda en Broadway musikal loerdag kveld. Denne gangen var det Hairspray som sto paa listen. Utrolig bra den ogsaa!
Soendag var det ikke mye tid aa gjoere noe paa, foer vi dro inn til flyplassen, saa vi spiste bare en stor frokost, og dro avgaarde til flyplassen.
Slutten paa reisen var utrolig bra ogsaa, paa flyet tilbake fikk vi sitte i foerste klasse, og ble oppvartet med drikke og snacks hele tiden.
Det var en helt fantastisk tur, men selv om jeg elsket New York, er jeg glad jeg bor i Colorado.
Menneskene er faktisk mye kosligere her i Colorado!

Ja, ellers gaar alt straalende her nede. Skole som vanlig, og masse lekser, men proever aa tenke positivt, at jeg blir smartere, saa klarer meg. Teller dager til Spring Break da, fem uker til. Da blir det California tur.
Hadde en helt fantastisk vaardag i dag. Det var straalende sol, og 30 varmegrader i solen. Jeg satt ute og solte meg, proevde aa nyte de gode solstraalende, men det ble litt for mye.
Akkurat naa sitter jeg og kjenner huden er stram og rosa som en gris.
Jeg har klart det igjen, uansett hvor mange ganger jeg blir solbrent, laerer jeg aldri av det.

Haaper alt er bra med dere alle.

Ha en fortsatt fin februar maaned, og jeg skal proeve aa bli litt flinkere med aa oppdatere.

Mange klemmer fra en solbrent Ida.

6 comments:

Foodstories said...

å, jeg skulle ønske jeg var der :) Savner deg MASSE, verdens beste venn!

Ane said...

Er så gøy når du oppdaterer:D Du er så heldig, New York virker så sykt gøy!! kjempe glad i deg store søster<33

Ane said...

Forresten hadde du utrolig fint hår nå:D har du stripa det eller noe?

ida johanne said...

aaaaa, savner dere begge saa utrolig mye! Ja, Ane, jeg har farget det enda blondere:) hehe, er ganske saa mye blondere ogsaa:P Tusen takk<333

Unknown said...

Hei lillesøstern min

Godt å se deg oppdatere..og at du har det bra...savner deg utrolig masse...
Høres fantastisk ut..heldig du som har vært i new yourk...kult at d var billig der...hmmmm...må snart resie på shopping t usa assa...

Jeg sitter i pysjen i sofan..har vinterferie...og kom imorges hjem m natt toget fra bergen..vi var 5 stk fra klassen som dro på skikkelig jentehytte tur..vi satt i boblebad ute på brygga og drakk sjampis...yes,thats how to be a student in norway...lots of har work..haha...
GØY var d iallefalll......

ellers reiser jeg og jarl til gambia 10 mars..d blir digg d...2 uker m bra vær..skal også ta en svipptur til senegal...da skal j maile deg bilder...

ellers er det grått og trist væør...

imorge kommer ane og emilie...og på lørdag blir jeg endelig 18 år....fredag den 29 skal jeg ha prinsesse brusdag.og jeg har kjøpt inn masse prinsesse stæsj som vi skal ha..blir gøy assa..
vel, er så glad for å se og høre at du ahr d bra..ingengtig er bedre enn det..og jeg unner deg så utrolig alle de fine dagene du har over there...

men savner deg megamasse her da....gleder meg til du kommer hjem....

vel,ha en superduper dag da..

ps<:jeg har kjøpt meg roa treningsmatte...så da vet du det liksom..mye som skjer her og skjønner du:)

også var du megafiiiin på håret nå

LOVE YAH LITTLE SIS

HUGZ AND KISSES FROM YOUR BIG SIS

Unknown said...

Hei lillesøstern min

Godt å se deg oppdatere..og at du har det bra...savner deg utrolig masse...
Høres fantastisk ut..heldig du som har vært i new yourk...kult at d var billig der...hmmmm...må snart resie på shopping t usa assa...

Jeg sitter i pysjen i sofan..har vinterferie...og kom imorges hjem m natt toget fra bergen..vi var 5 stk fra klassen som dro på skikkelig jentehytte tur..vi satt i boblebad ute på brygga og drakk sjampis...yes,thats how to be a student in norway...lots of har work..haha...
GØY var d iallefalll......

ellers reiser jeg og jarl til gambia 10 mars..d blir digg d...2 uker m bra vær..skal også ta en svipptur til senegal...da skal j maile deg bilder...

ellers er det grått og trist væør...

imorge kommer ane og emilie...og på lørdag blir jeg endelig 18 år....fredag den 29 skal jeg ha prinsesse brusdag.og jeg har kjøpt inn masse prinsesse stæsj som vi skal ha..blir gøy assa..
vel, er så glad for å se og høre at du ahr d bra..ingengtig er bedre enn det..og jeg unner deg så utrolig alle de fine dagene du har over there...

men savner deg megamasse her da....gleder meg til du kommer hjem....

vel,ha en superduper dag da..

ps<:jeg har kjøpt meg roa treningsmatte...så da vet du det liksom..mye som skjer her og skjønner du:)

også var du megafiiiin på håret nå

LOVE YAH LITTLE SIS

HUGZ AND KISSES FROM YOUR BIG SIS